Hej!

Nu är vi tillbaka hemma i Halmstad igen efter några super kul dagar i Oslo, helgen var flylld med god mat och kul spel. Vi saknar er redan Lis och Ant.

Det börjar närma sig den 23 jan och då vet ni ju vad som händer någon fyller år. Just nu har jag dock ingen aning vad jag ska ge henne för paket.. Jag får nog klura lite på den!!!!

Nu kan ni ställa frågor till mig här så, ställa gärna några gemensamma också så jag och Mariette kan svara tillsammans.

Hoppas alla mår bra och har det fint.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: J

Äntligen är ni tillbaka nu har det varit tomt länge. Hur länge sedan var det som du slutade spela fotboll? Jag ska bjuda min fru på något kul äventyr nu när vi firar 7-årig bröllopsdag den 19:de februari har ni något kul tips på aktiviteter. Nån plats som ni absolut tycker vi ska besöka? Om jag skulle vilja ge er lite snygga tröjor vad har ni då för storlek så jag inte skickar fel.

Fortsätt ta hand om varandra och njuta av livet. Ni ger mig extra energi varje dag tack för det.

Varm kram till er båda....

2010-01-19 @ 13:39:27
Postat av: Caroline såklart!

Fan vad härligt med uppdateringar igen! Har varit lite tomt under eran visit i Oslo, men kul att ni hade det bra! :)

En fråga till er.... Hmm... Jag har tre roliga snabb frågor på lager som hade varit kul att veta svaret på!



1. Vad har ni för skostorlekar?

2. Vad har ni för bakgrundbilder/ringsignaler på mobilen?

3. Zlatan eller Carola?



HAHA....

2010-01-19 @ 13:55:11
URL: http://youfeedmyheart.blogg.se/
Postat av: Tova

Tror du att du och Mariette kommer att skaffa barn tillsammans någon gång i framtiden?

2010-01-19 @ 13:57:13
Postat av: Anja =)

Ååh, vad jag har saknat er båda två...har varit tomt i helgen. Ni lyser verkligen upp min vardag! Ska fundera över en fråga till er. Kraaaam så länge

2010-01-19 @ 13:59:34
Postat av: Anonym

Jag har ju frågat båda innan, men nu blev det ju rätt forum för frågan så jag kör igen!



Är båda/någon av er vegetarianer? Har ni varit? Vill ni vara?



Vad har du gått för skolor Alisa?



Mary, du vill ju flytta till sthlm, men vad säger du om det Alisa?



Nu har jag nog fyllt min frågekvot!

Ni är så fina, ta hand om varandra.

2010-01-19 @ 14:10:00
Postat av: Samma som ovan!

Ojdå, tack Mary för att du redan svarat på första frågan!

2010-01-19 @ 14:12:34
Postat av: Sofia Holmdahl

Kul med uppdatering, det har varit tomt under helgen. Sen en fråga, måste komma på nå bra... Okej, vi kör några mindre bra då:



Favoritfilm?

Favorit Eurovision Song Contest-låt?

Längd?

Första ni dricker på morgonen?

Känner ni för att flytta till Stockholm?



Vissa har ju Mary redan svarat på, men din synvinkel på frågorna vet vi ju inte riktigt.

2010-01-19 @ 14:14:37
URL: http://livetsflicka.blogspot.com
Postat av: Anonym

Riktigt FIN tavla föresten!

2010-01-19 @ 14:39:51
URL: http://you
Postat av: Caroline såklart!

Riktigt FIN tavla föresten!

2010-01-19 @ 14:40:11
URL: http://youfeedmyheart.blogg.se/
Postat av: Max

Båda två får gärna svara på alla frågor :)



1. Kan ni inte berätta era komma-ut-berättelser?

2. Hur tog era föräldrar/syskon/släkt/vänner det när dom fick reda på eran läggning?

3. Vilket är bästa sättet att "komma ut" för familj/vänner?



Kram Max :)

2010-01-19 @ 14:41:20
URL: http://katotoka.devote.se
Postat av: Anna Kasljevic

kul att ni är tillbaka :D vääälkomna heeem haha!



Båda kan svara:



1.Zlatan elr Messi?

2.Handboll elr basket?

3.Nike elr puma?

4.har ni varit nere i bosnien tillsammans någon gång? om inte, ska ni det?

5.Favvoämnen i skolan?

6.Ni har ju varit tillsammans i 3 år..det är inte lite.. har saker o ting förändrats jättemkt elr är det ungefär som vanligt?(idol o de har ju förändrat mkt men annars)



tjohej, vi hörs!

2010-01-19 @ 14:49:37
URL: http://zovumeanna.bloggplatsen.se
Postat av: MissJ

FIN TAVLA!

Jag undrar samma sak som föregående talare..

Hur ni kom ut för både familj & vänner,hur dom tog det? BÅDAS coming-out-story tack!

Har ni nångång varit med om någon jobbig händelse eller kommentar pga er läggning?

Alisa: Har du haft flickvän innan Mariette eller var hon din första?



TACK för mig!:)

KÄRLEK till er!:)

2010-01-19 @ 14:53:29
Postat av: Lisa

Alisa: Vad inspirerar dig när du målar? Vilken färg använder du mest? Sort och kulör?



Mary: är du rädd att bli girig och ta saker o ting för givet?



Mary o Alisa: när ni vaknar på morognen, vad är det första ni tänker på och gör?



ALisa/Mary: Vem lånar vems kläder mest?

Har ni samma sko storlek?



Har ni hälsoveckor? Vita veckor?



Är mina frågor jobbiga?



Kram på er och tack för allt ni gör o delar !! NI är GRYMMA!

2010-01-19 @ 14:56:34
Postat av: Jenny Ö

Först vill jag bara säga att dina tavlor är grymma!

Nu till frågorna. Följer du damallsvenskan och i så fall vilket lag tror du kommer att vinna i år? Vilken dam respektive herr spelara anser du vara bäst i världen.

Sen måste jag ju bara fråga hur var det nu med den där 1 mot 1 basket matchen vem var det som vann?

2010-01-19 @ 15:01:24
Postat av: Nina

Hej:)

Tre frågor till dig Alisa, Mary vet jag ju så mycket om redan;)



- Vad är din favvofärg Alisa (jag gissar på röd eller rosa, har jag rätt???)



- Hur länge har du bott i Sverige och vart?



- Spelar du nåt instrument eller gillar att sjunga?



...Och till Mary och Al:

- Går du ofta runt och sjunger/nynnar för dig själv?



Puss puss, åk buss

2010-01-19 @ 15:06:40
Postat av: Chulia

så skönt att ni är hemma igen, har vart jätte tomt utan era inlägg ! ;o



Och tavlan (eller tavlorna?) är grymt fin !! ;o :]]

<3

2010-01-19 @ 15:08:38
URL: http://myonlydesire.blogg.se/
Postat av: elin

hej hej (:



vill ni skaffa barn?

hare gött ;D

2010-01-19 @ 15:22:40
Postat av: emmah (:

Kommer ni till Göteborg snart som man kan gå om man är under 18?

Vilka är era favoritfärger?



Pusspuss kramkram <3

2010-01-19 @ 15:33:21
Postat av: Mari från Åland!

Kul med frågestund :)



1. Kommer Mary Jet till Åland på spelning någongång? Skulle vara tip top det! Det finns en Facebook-grupp som heter "Rockoff Festival 2010 - 23-31.7 Torget Mariehamn Åland". Kolla in den :)



2. Var träffades ni och hur gick det till? (Kärlek vid första ögonkastet har jag hört/läst någonstans tycker jag mig minnas :P)



3. Om man är nybörjare på gitarr, vilken gitarr skall man ha då?



4. Hur länge har du Alisa hållit på med konst? Alltid varit intresserad eller?



5. Kan ni rekommendera något resmål som man kan ta med sin älskade till? Vart har ni varit tillsammans(utomlands då)?



Kanske räcker med frågor nu :) Ha det bra!



2010-01-19 @ 15:36:02
Postat av: Emelie Höglund

ååh, att få se ett inlägg från dig när man kollar här gjorde verkligen min dag! något o glädjas åt en sån här tråkig skolvecka! ;)



1. Hur mycket kostar dina tavlor på ett ungefär? :)



2. Har du alltid bott i halmstad eller har du bott på något annat ställe i sverige? :)



Kommer faktiskt inte på någon fråga till er båda, men ni får ha det super, kram! / Emelie Höglund

2010-01-19 @ 15:39:12
URL: http://emeliehoglund.blogg.se/
Postat av: Hanna b

Hejsan! :)



* Har det hänt någon gång att du Alisa har hjälpt till att skapa en låt?



* Är ni intresserade av konst båda två? :) Gillar ni fotografier?



* Kommer ni till gbg snart igen?? :D



TIll mary:



Hur länge har du spelat med MaryJet bandet?

Hur hittade du medlemmarna? :)



Tips till mig som spelar gitarr och vill börja spela i band, vad är bra att tänka på? :)



Kram♥♫ /Hanna b



2010-01-19 @ 15:41:51
Postat av: Ellinor

Hej A&M!

Ni betyder så mycket, är så glad att ni finns!

Alisa: vilken är din favorit stad? (världen)

Båda: reser ni helst till platser med mycket kultur/saker att titta på, eller är det roligare med sol och bad?

Kram

2010-01-19 @ 15:43:16
Postat av: Lady Gaga

Välkomna hem!!!!! =D Det har verkligen varit tragiskt tomt härute i cyberrymden utan er. Usch vad hemskt, börjar nog bli bloggberoende... TACK för att ni äntligen uppdaterade!!



Lite mer intresserad av din konst Alisa. Ser fram emot det där "artgalleriet" som skulle skapas - skulle vara kul att veta lite mått och priser också samt vad du använt för teknik/färg å så!! DU är verkligen jätteduktig!



Favoritkonstnär själv?

Åker ni runt mkt på konstgallerier, museer och liknande när ni är ute och reser?



Kan du inte berätta lite mer om din sportkarriär - du har både varit elitspelare i fotboll och är väl ganska duktig nu i softboll om jag inte är felinformerad?! Berätta!! Lag, meriter, karriär osv!!



En mer personlig fråga (till er båda)!

Ni träffades väl en sommar på Öland om jag inte minns helt fel, men blev tillsammans först i januari - hur kommer det sig att det tog så lång tid om det var "kärlek vid första ögonkastet"?! ;)



Så, nu lämnar jag stafettpinnen av frågeband vidare!!



Kram

2010-01-19 @ 16:02:58
Postat av: Barabecca

Hoppas ni har haft de jätte skoj<3



Har ni vart på ellös nån gång?

Vad gillar ni för musik?

Mariette är jävligt bra på sjunga<3<3<3



Och du är jävligt bra på måla<3<3<3



Kram becca ♥♫ ♥♫ ♥♫ ♥♫ puss och kram<3<3<3

2010-01-19 @ 16:10:22
Postat av: Barabecca

älskar er<3<3<3

2010-01-19 @ 16:11:11
Postat av: jennie

Kan ni tänka er att fika med ett fan? :)



kramar på er!

2010-01-19 @ 16:13:16
URL: http://mrsjenni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har ni för ringsignaler på mobilen?

är ni fortfarande lika förälskade som ni var när ni träffades för första gången?

2010-01-19 @ 16:21:21
Postat av: Sofie Sandklef

Välkommna hem!



Blir du någongång trött på alla efterhängsna fans?

Vad lyssnar du på för musik?

Vad är det bästa respektive det sämsta med Mariette?

Nu bor du i Halmstad, var har du mer bott (Mer än Bosnien)?



Kramar Sofie

2010-01-19 @ 16:21:57
URL: http://densofie.blogg.se/
Postat av: Fanny

Grymt fin tavla!

Och bara för att man får chansen att ställa frågor vet jag aldrig vad jag ska fråga... ;)



Men vad skulle ni gjort om ni vann 100.000 kr? :)

2010-01-19 @ 16:23:57
URL: http://komigenfanny.blogg.se/
Postat av: 19 åringen

1:om ni ska skaffa barn, vem av er skulle "bära" det? :)



2:Är du mariettes första flickvän och är hon din?



3: var det svårt för dig att komma ut med din läggning, hur gjorde du? jag ska själv "komma ut" till mina nära och behöver höra hur andra har gjort för jag vet att de kommer att ta det dåligt tyvärr. väldigt tacksam för svar :)



4: vem är nattugglan och vem är morgonmänniskan?



5: vad får er att skratta riktigt mycket?



6: har någon av er någon "skräck" som läkarskräck osv.. ?



7: Om ni skulle börja om på nytt, va skulle ni heta? hur skulle ni se ut? vart i världen skulle ni bo och vilka talanger hade ni velat ha? vad hade ni inte velat ha som ni har nu? :)



8: Vad är det bästa som hänt dig/ni?



9: vad är det svåraste du har fått gå igenom?



10: har du några syskon? isf hur många och vad heter dom? du har ett vädligt fint namn! :)



11: anser du att du/ni är en stark person?



12: vad är det första du/ni lägger märke till hos en person? och har du nått speciellt du dras till? :)



13: insidan eller utsidan? blond eller brunett? ljusögd eller mörkögd? svårflörtad eller lätt? :)



14: något du/ni inte kan leva utan i en lägenhet/hus?



15: vad gör du/ni allra helst på en fredagkväll?



16: Den bästa överaskning du skulle kunna få av mariette? och tvärt om



17: vilket yrke skulle passat dig/ni bäst? :)



18: Är du bi eller homo?



19: Landet i en mysig stuga eller Storstaden i en lyxig lägenhet?



20: sverige eller bosnien? ( om det var där du kom ifrån ) :)



21: blir du svartsjuk någon gång?



22: har du/ni nåonsin känt på att kärlek gör "ont", men andra ord fått ditt/ert hjärta krossat? isåfall hur kom ni över det?



23: har ni någonsin känt att allt hade varit lättare om ni varit hetro?.. jag har själv känt känslan ibland, kanske för ja inte hittat min själsfrände än. Ni verkar hur lyckliga som helst ihop! :D ( all lycka till er )



24: har ni gjort någonting ni ångrar än idag? om så är fallet.. vad?



25: vilket är det starkaste barndomsminnet?



haha vad många frågor det blev, sorry ;) men är nyfiken på dig / mariette! svara på dom du orkar/vill svara på :)

2010-01-19 @ 16:31:46
Postat av: Line

Oj, redan många som ställt frågor. Orkar inte läsa igenom alla, så jag vet inte om någon har ställt den förut, men jag undrar om Alisa är född i Sverige eller har flyttat hit, i sånna fall hur länge har du bott här och varför flyttade du till Sverige? Sen undrar jag om Mary någon gång får sina egna låtar "på hjärnan" sådär som man kan få ibland? Jag vet då att jag har dom på hjärnan ideligen ;-)

Kram på er!

2010-01-19 @ 16:39:42
Postat av: Rebecca Hillerud

Hej svej!

Du gör riktigt snygga tavlor Alisa!



aVd använder du för färger? Olja eller?



Vad lyssnar ni på för musik? (Mariette vet jag ju i och för sig ungefär vad hon lyssnar på)



Låttips? :)



Diggar ni Beethoven? :D (själv tillber jag honom varje morgon...)



Har ni sett filmen G-force? Vad tycker ni om den?



Nä, nu måste jag gå och snacka förstånd med mina marsvin...!



Många kramar

Rebecca :)

2010-01-19 @ 16:41:15
Postat av: azra

Ge henne något fint kollage med bilder på er och era minnen, eller någon fin tavla :)

Hoppas inte M ser det nu, hehe! Men något personligt tycker jag, blir mycket finare då.



Btw, jag har en fråga.



En fanfika, vad skulle ni tycka om det? hade varit grymt på det förslaget, finns så mycket jag skulle vilja säga till er. Och A, vad läste du för linje på gymnasiet?



Pussar :)

2010-01-19 @ 16:54:33
URL: http://aazrah.blogg.se/
Postat av: nina malmö

Åhhh vad gullig tavla!! Superfin verkligen. Kommer inte på några frågor just nu men skriver igen om det dyker upp någon i mitt huve! Puss på er!

2010-01-19 @ 16:56:15
URL: http://sonice.devote.se
Postat av: Emma Hansson

Till mary: Hur känns det nu när idol är över?

Till Al: Hur känns det att Mary har blivit så pass känd som hon är att folk liksom vet vem hon är och gillar det hon gör :)

Kram Emma Hansson

2010-01-19 @ 17:07:20
URL: http://eemmahhanssonn.blogg.se/
Postat av: hej al och mary

här kommer min fråga som ni båda får svara på : ...............

säg att ni 2 ska spela en fotbollsmatch mot varandra på en liten plan. matchen pågår i 5 min.

vad skulle resultatet bli??????

(alisa ange ett realistiskt resultat!!) :)

2010-01-19 @ 17:09:54
Postat av: Kerrin

Hej, jag har varit 4 månader i Sverige, men jag hittade er bara händelsevis, jag har nämligen ingen tv. :-) Ni två är jättekul.

Kan du inte kommer till Tyskland (Hamburg) någon gång och sjunger där, Mariette? (Okej, nu vet ni varför jag pratar så dålig svenska! ;-))

Hamburg är en jättefin stad (Reeperbahn, St. Pauli, Sternschanze, Altona, Hamn...). Har ni varit där? Pratar ni lite tyska?



Ah, förresten, ville vara i Berlin över nyår också, men blev tyvärr jättesjuk i sverige. :-(



Ha det så bra!

2010-01-19 @ 17:19:24
Postat av: Sisii

Hej Alisa!



Var kommer du ifrån? Hur länge har du bott i Halmstad?

2010-01-19 @ 18:00:37
Postat av: Moa <3 älskar mariette <3

1.hur långa är ni?

2.vad är er favorit mat?

3.kommer mariette att komma till gotland och spela? (skulle va jätte kul)

4.vad är ert mobb nr??:D kram på er ha de bra <33 :D

2010-01-19 @ 18:05:39
Postat av: Anja =)

Nu har jag klurat på några frågor till er...

*Vem av er skulle vinna en volleybollmatch?(läste att Mary har spelat volleyboll tidigare)

*På vilken sida av sängen sover ni? Dessutom verkar ni ha en liten säng av vad man sett i video å så...är det inte trångt eller har ni skaffat större säng?

*Till Mary...du verkar vara glad för ditt vin å andra alkoholrelaterade drycker... =) Så...saknade du det under idol-tiden, då ni inte fick dricka, eller var det på ett sätt skönt att komma ifrån det?



Vore skoj om ni iaf kunde svara på minst en fråga. Ha d gutt å puss och kraaam på er båda två fina människor.

2010-01-19 @ 18:09:12
Postat av: rebecca larsson

Underbart att ni är tillbaka!<3



Skulle man kunna få ta ett fick med er i Halmstad?

Hade varit de bästa i mitt liv<3



Puss o kram Rebecca HalmstadFanet iÅled

2010-01-19 @ 18:20:30
URL: http://laaarsooon.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hej Alisa!

lyssnar du eller Mariette på bandet KISS?

Vad tycker ni om bandet?

KISS och MaryJet ligger nämligen på delad första plats av mina förebilder!! ;D

2010-01-19 @ 18:51:35
Postat av: Anonym

vet ni vart man kan köpa mariettes brun/vita mössa hon har på sig? vill ha vill ha vill ha! hittar den inte någonstans, kanske mariette själv vet? fast hon har fått den? :D

2010-01-19 @ 18:51:50
Postat av: Anonym

kommer Mariette någon gång komma till Karlskrona? :) vet ni schemat i sommar?

2010-01-19 @ 18:54:16
Postat av: bel

Snyggaste kända personer? :)

2010-01-19 @ 19:02:46
Postat av: Lis och Ant

Ohhhhhhhhhhhhh fina!!!! Det var fantastiskt och vi saknar er redan. Tack för allt och för att ni är ni!!!! Puss

2010-01-19 @ 19:22:37
Postat av: Anonym

Inte för att göra ditt jobb Alisa, men här kommer en länk med lite trevlig läsning - i väntan på ett trevlig (video?)inlägg med Alisa och Marys svar :)



http://www.bt.se/sport/alisa-har-kommit-ut-utan-problem%28393614%29.gm

2010-01-19 @ 19:40:01
Postat av: Anonym

2010-01-19 @ 19:40:49
Postat av: Sophie

haha mycket frågor här också Alisa;) jag har nog några.

1. Varför slutade du med fotbollen?

2. Blir du också igenkänd på stan om du är ute?

3. Hur länge har du bott i Sverige?

Till Mary:

1. Kan du bosniska?



Nu kommer en liten fundering jag har... Ni säger ju båda att ni träffades på Öland och att det var kärlek vid första ögonkastet. Men ni firade 3 års dag 7 januari... Träffades ni på Öland mitt i vintern eller? får liksom inte riktigt ihop räkningen!

2010-01-19 @ 19:44:22
Postat av: Sorry länken blev fel, här kommer ett nytt försök!

http://www.bt.se/sport/alisa-har-kommit-ut-utan-problem(393614).gm

2010-01-19 @ 19:46:50
Postat av: Sofia

Ni är verkligen helt fantastiska både ihop och var för sig!



2010-01-19 @ 19:52:50
Postat av: kalle

hur länge har ni bott i halmstad? trivs ni?

2010-01-19 @ 19:53:54
Postat av: Elin

Mary, du har verkligen en sådan himla fin och smal kropp, vad väger du?

2010-01-19 @ 19:54:10
Postat av: SM!

spelar du något instrument? sjunger?



vad har ni spelat för roliga spel där borta i oslo? :)



vilken är den roligaste gemensamma resa ni gjort?



på vilka sätt är ni lika respektive olika varandra?



vad har ni för ovanor?



2010-01-19 @ 19:59:30
Postat av: Nenaa

Lite snabbfrågor (till båda)... :)



- Katt eller hund?

- Hemmakväll eller ute?

- Puss eller kram?

- Sverige eller utomlands?

- Bo mitt i stan eller lite utanför?

- Sommar eller vinter? (Eller vår eller höst?)

- Snowboard eller skidor?



Till Mary...

- Titta på konsert eller spela på konsert?

- Sjunga eller spela gitarr?

- Fotboll eller hockey (att titta på)?

- Fotboll eller hockey (att spela)?

- Mariette Hansson eller MaryJet Handsome? ;)



- Och... Gjorde det ont? När du föll från himlen? (ÄNGEL!<3)



KRAMAR! /Nena

_

http://maryjethandsome.blogg.se

Ni vet vad jag tycker, tror jag - hoppas jag...! <3

2010-01-19 @ 20:00:01
URL: http://nenasegerbrand.devote.se
Postat av: Anna

Hej Alisa och Mary :) kul att ni är tillbaka och bloggar igen!



När blev ni av med oskulden? och var det med en tjej eller kille? :)



puss

2010-01-19 @ 20:16:25
Postat av: Sofia

Hej vad kul att man får ställa lite frågor till er :D



om ni ska ha barn i framtiden, vem ska bära barnet?

vem av er är det som städar/lagar mat?

vad gör ni helst när ni båda är lediga?

Lånar ni ofta kläder av varandra?

vad gör er svartsjuk?



Ni är så fina tillsammans, all lycka till er :)



2010-01-19 @ 20:24:11
Postat av: Sofie Sandklef

Förstår nu att du kommer från Borås. Hörde en liten story från er Borås-kompis. Är det så att du betalade henne (kommer inte ihåg vad hon hette) för att hon skulle köra dig ner till Mariette för en träff?



<3

2010-01-19 @ 20:49:37
URL: http://densofie.blogg.se/
Postat av: Sandra

1. Om man möter er på stan, får man gå fram och hälsa på er eller tycker ni det bara är jobbigt? :)



2. Hur mycket tycker ni om halmstad? kommer ni någonsin flytta där ifrån?



3. Mariette, har hört att du har varit ett riktigt HBK fans? Är det det nu eller hejar du på ett annat lag? (Hade du många HBK saker isf vad?) :)



Ni är bäst! Och Mariette vi ses den 6 februari!

2010-01-19 @ 20:53:53
URL: http://www.mylifeassandra.devote.se
Postat av: Cornelia

1. Svarar ni på ALL fanpost (eller ens läser)?

2. Om jag ger nån av er en video på youtube, kommer ni att se den då? (TACK för att ni såg Månadens Idol (som jag märkte på Facebook :P))

3. Såg ni mitt Månadens-Idol-klipp på Youtube? (om inte, GÖR DET!!!)

4. Om man har önskemål att spela in nån skiva eller nåt (DET DÄR låt optimistiskt..), var kontaktar man vem?

5. Alisa, kan inte du oxå skapa en fansida på Facebook?

2010-01-19 @ 20:57:38
URL: http://bloggenomnelli.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Vem vill ni helst ska vinna Let's Dance; Rabih eller Daniel (eftersom de båda har nått med Idol att göra..)



Själv hejar jag på Elin och Daniel!!!

2010-01-19 @ 21:06:04
URL: http://bloggenomnelli.blogg.se/
Postat av: Free your mind

Alisa!



Har du någon tatuering eller piercing, vad/var i så fall?



Skulle du kunna tänka dig något sådant - i så fall motiv och placering?

2010-01-19 @ 22:04:12
Postat av: Emma

1. Mariette hur kom det sig att du ville söka till idol?



2. Håller du fortfarande på HBK i allsvenskan?



3. Om man möter dig i stan och vill tex ha ett kort med dej, är det bara att komma fram till dig och fråga?



Kraam

/Emma i halmstad ;)

2010-01-19 @ 22:04:16
Postat av: Tova Gustavsson flygt

Åååååh vilken härlig tavla!!:)

asså jag vill ju såklart passa på och fråga dig/er om något, men just nu står det stilla i huvudet på mig !! så Typiskt!

Jaja:)

ha det bra!!

2010-01-19 @ 22:33:30
URL: http://Www.Tova-nird.tumblr.com
Postat av: Jasmin

Gud med frågor hehe tror inte där finns så mycket mer att fråga än alla som redan är skrivna. men där är nog en som jag inte vet om den finns med.



jag undrar vad du gick för linje på Gymnasium och på vilken skola?



Ser ut som du har lyckats hitta din egen stil i dina målningar. Tycker om dina tavlor väldigt mycket



puss & kram på er båda

2010-01-19 @ 23:02:11
Postat av: Fredde

Alisa:

1. Vad minns du bäst från Idol?

2. Du skrev att du arbetar natt på hotellet? Är det lugnt och stilla eller finns det många som går i sömnen :)

3. I vilket lag spelar (har du spelat) Softball?



Mary:

1. Hade ni slutaudition redan före sommaren så att ni alltså blev ca 20 st kvar då?

2. Har du träffat/pratat med Calle något sedan finalen?

3. Kan du inte köra en videoblogg med E-bowen :) http://www.youtube.com/watch?v=geUPole9oPI . Jag var förresten lite fundersam på om du åt upp plektrumet i klippet men tror du droppar den på golvet efter 26 sekunder :)

2010-01-19 @ 23:05:28
Postat av: anonym

hur tog dina päron, vänner familj det när du " kom ut " ? Förendrade dina vänner sitt beteende mot dig?

2010-01-19 @ 23:11:12
Postat av: Sofie Sandklef

Kommer på lite frågor allt eftersom..

Vad har du/ni för förebilder?

2010-01-20 @ 09:39:05
URL: http://densofie.blogg.se/
Postat av: Hanna

1.Vad var ert värsta ämne i skolan??

2.Om ni fick klä ut er på en maskerad, vad skulle ni klä ut er till? :)

3.Kommer ni till Vänersborg, Trollhättan eller Uddevalla snart? :D



Kramisar från Hanna.

2010-01-20 @ 10:47:09
Postat av: Anja

Hej. Jag är i en svår situation, och undrar om jag kan be om hur ni skulle kunne klara av otrohet? Detta är kanske lite för personlig.. Du behöver inte svara. Kramis :)

2010-01-20 @ 11:25:43
Postat av: Annie i Halmstad

Har saknat er som F*N.

Jag har en fråga bara. Brukar ni spela badminton?

2010-01-20 @ 14:52:41
Postat av: Amanda Forsström

Favoritmat?

Favoritlåt?

Favoritlåt på In this skin?

När flyttade du från Bosnien?

Har ni nån kontakt med några av dom andra deltagarna i Idol?

2010-01-20 @ 15:52:12
Postat av: Frida

hej! det va grymt kul att se ditt inlägg idag, både ditt och mary's!! era bloggar och sidor är det första som jag går in på när jag går in på internet :)



1. hur tog era föräldrar det när ni berättade om eran läggning? (måste själv berätta för mina föräldrar förr eller senare, men är "bara" bi eller vad man ska säga, men jag har homofober i släkten (typiskt och jobbigt))



2. när kan beställa mary's tröjor, är de "små" eller "stora" i storlekarna?? :)



mååååånga kramar till er båda!!! <3 /frida

2010-01-20 @ 16:16:56
Postat av: Sofie

För det första vill jag bara säga att den där tavlan var grymt snygg! Du målar kalas... :)



När ni träffades, bodde du i Halmstad då? I så fall var det ju lite lustigt att ni "sprang på varandra" på Öland av alla ställen... :)



Du har ju genom Marys medverkan i Idol blivit lite av en offentlig person du med - hur känns det?



Stor kram till er båda - ni är bäst!

2010-01-20 @ 17:17:37
Postat av: angelica

du ska ju sjunga på invigningen av halmstad arena den 20 februari det är två dagar före jag fyller år jag fyller år 22 februari,kan inte ni sjunga ja må hon leva för mig då eller något annat skulle vara roligt:)ska du signera den dagen vill träffa dig vad är eran favorit godis?

vad är eran favorit mat?

kram / angelica

2010-01-20 @ 17:52:52
Postat av: Mia

Skoj att se er igen!!!Ser ut som ni har haft mega mysigt!!!!Tänkte bara kolla(eftersom momma blev inställ) att Maryjets spelning på lördagen den 23 fortf e på????

Ska bli sååå skoj kan knappt vänta!!!!

Hoppas du kommer på en bra present,vilket jag inte tvivlar på ni verkar ju konstnärliga o finurliga bägge två så...Esteter brukar kunna komm apå bra saker=)

Kram på er

2010-01-20 @ 18:56:02
URL: http://missardenstedt.blogg.se/
Postat av: J

Vilket hotell bor ni helst på när ni ska till Stockholm på tex gaygalan Ska ni förresten dit båda två?



Kram J

2010-01-20 @ 19:20:24
Postat av: C

Var köper ni oftast era kläder och smycken?:)

2010-01-20 @ 20:47:57
Postat av: Fredrika

Alisa:

När fyller du år?

Vilken är din favoritlåt på In this skin?

Är det sant att Mary vann över dig i basket en gång?;)



Båda:

När kommer ni upp till Stockholm och hur länge stannar ni?

Hur känns det egentligen att vara så jäkla underbar som ni är?



2010-01-20 @ 21:01:18
Postat av: Monika

Hur känns det att vara "orsaken" till en låt som lies beyond? Spelade Mary den för dig vid ett speciellt tillfälle eller fick du höra den allteftersom hon skrev?

2010-01-20 @ 21:56:53
Postat av: Madeleine

Hej jag har funderat över en sak ett tag nu och nu tyckte jag att det var perfekt tillfälle att fråga ;) hur kommer det sig att ni firade tre-års dag den sjunde januari men ni träffades på öland under sommaren? Kram på er<3<3

2010-01-20 @ 22:02:16
Postat av: Kenneth

Nä jag skall inte fråga hur många bultar det finns i Svinesundsbron.

Men hur många fler Guld tar Sverige än Norge i OS?

det måste ni väl diskuterat i Oslo eller? haha

2010-01-20 @ 22:20:35
Postat av: Joey

Tjena!



Ni är sköna tycker jag! Hur går det med bloggandet undrar jag? Alltså hur många läsare har ni typ? Hoppas många läser!

2010-01-20 @ 22:39:53
Postat av: Anonym

Tack tack tack för att ni finns! (det kanske låter creepy när jag inte ens känner er och ni inte vet vem jag är) men ni har hjälpt mig såååå mycket utan att ni ens vet om det. Bara genom att finnas..!

Jag lovar att jag skulle börja stor gråta av lycka om jag skulle träffa er två nångång. Jag kan inte tänka mig två människor som jag skulle vilja träffa mer. Man kan säga att

ni är förebilder för mig! och många många fler såklart!

Kom till Uppsala snälla, jag skulle aldrig kunna bli gladare om jag fick träffa er!! (och medela gärna i förväg om det i sånna fall:)

kramar!!

2010-01-20 @ 23:37:56
Postat av: emma

Det var ju ett antal frågor, vet inte om jag frågar något som någon annan frågat men iaf...

Mary! jag tycker dina låtar är helt underbara, så jag är lite nyfiken, vad "ligger bakom" dom?

vad har Alisa för favvo låt? inte bara från marys skiva utan vilken som...



sedan måste jag säga att jag håller med föregående talare, eller skrivare...! Fast ni behöver inte åka ända till uppsala för min del.. ;) men jag hoppas på en "Sverige runt" turné!

2010-01-21 @ 08:36:55
Postat av: Fredrika

Två frågor som båda gärna får svara på:

Har du gjort något riktigt pinsamt någon gång?

Skulle du ställa upp i let's dance om du blev tillfrågad?

2010-01-21 @ 09:38:42
Postat av: 60+fan

Har ni sett "Avatar"? och i så fall vad tyckte ni om den? Har ni inte sett filmen så MÅSTE ni.....den var helt underbar!Kram

2010-01-21 @ 09:52:19
Postat av: emma

Alisa: Kan du sjunga? :)

Mary: Har du tänkt göra en hemsida förutom den på myspace?

ha´re bäst!

2010-01-21 @ 12:20:23
Postat av: Sofie Sandklef

Läste någonstans att din familj tog din läggning hårt (vet inte om det stämmer, men om det gör det), vad har ni nu för relation? Tycker dem om Mariette?

Kram <3

2010-01-21 @ 12:21:58
URL: http://densofie.blogg.se/
Postat av: Sofie Sandklef

haha! Attans, kommer på nya frågor precis när jag skickat den andra... ;)



Skulle ni tacka JA till lite middag och vin a casa de Sofie?

2010-01-21 @ 12:27:58
URL: http://densofie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har ni för färg på underkläderna? hihi;)

2010-01-21 @ 13:59:00
Postat av: marina

Hur kändes det att inte få träffa Mariette så ofta när hon var iväg på idol Alisa? kram

2010-01-21 @ 15:09:47
Postat av: Lisa

Vill ni rikta datorn i nån riktnig i lägenheten så man kan få se hur ni bor? kramis

2010-01-21 @ 16:01:03
Postat av: Sara

Hoppas att det inte är försent att fråga, men undrade bara om hmmm...

Just det! Vad är ert favoritgodis? Också undrar jag om någon av er gillar eller lyssnar på Bob Dylan? ;) Haha, lite konstig frågeblandning...

2010-01-21 @ 16:23:56
URL: http://sarafaran.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Kan ni rulla tungan?

kram!

2010-01-21 @ 16:52:28
Postat av: =)

Hejsan min fråga är: vilka är era favorit platser på hela jorden? :)

2010-01-21 @ 17:54:15
Postat av: Sophie

Kom på någon fråga till...

Mariette: Hur många skivor har du sålt (ungefär)?

Alisa: Hur stor del av din släkt bor i Sverige?

Sedan en liten fundering: På Mariettes skiva i låten "How Come" finns det någon som heter "the family choir", och jag undrar vrf du inte är med där Alisa?

2010-01-21 @ 18:12:50
Postat av: Sara

Vad associerar ni Finland med? :) lite konstig fråga kan tyckas, men skulle dock vara kul att höra era kommentarer om detta, haha.



ni e bäst!



pusu pusu hali hali :)

2010-01-21 @ 18:17:32
Postat av: Fredrika

Vad är det för ackord till my desire?

Ni är BÄST!

2010-01-21 @ 18:28:21
Postat av: Johanna H

Mariette: Vart har du läst dig sjunga? Eller har du bara lärt dig själv?

Och vad är det bäst med Alisa?

Du är bäst Mariett!

Alisa: Vad är det bästa med Mariette?

Och vad är din favorit mat?

Kramar

2010-01-21 @ 18:33:47
Postat av: Kolla på kommentaren ovanför

Oj, jag menade vart har du LÄRT dig sjunga mariette.

Kramar <3

2010-01-21 @ 18:35:07
Postat av: Sofi

Kan någon av er tyska?

Är ni nöjda med ert utseende? Inser ni att ni borde vara det?

Vart kommer Mariettes brunrandiga mössan ifrån?

2010-01-21 @ 19:03:56
Postat av: Anonym

vad har " i lie" för taktart??

2010-01-21 @ 19:15:40
Postat av: Anonym

glad för svar! :-)

2010-01-21 @ 19:30:15
Postat av: Anonym

Hej Mariette och Alisa!

Så kul att ni bloggar såå mycket.

Varje gång jag ser att ni har lagt upp en ny text så säger jag yeeeees!!!

Men aja nu ska jag komma till frågorna.



*Alisa ska du med när MaryJet ska sjunga på Rejmes i Halmstad?



*Mariette hur länge kommer du att uppträda på Rejmes??



*Mariette gick du på Hallägraskolan i Halmstad?



*Mariette när kommer din andra skiva att släppas?



*Alisa säg vad som är det bästa med Mariette.



*Mariette säg vad det bästa är med Alisa.



Hoppas att ni kan svara på mina frågor!

Skulle bli JÄTTE glad!



Vi ses på Rejmes den 6/2

2010-01-21 @ 19:35:40
Postat av: Kenneth

Kan du göra något sånt här med "Du Gamla du fria" Mariette i en videoblogg haha?

Steve Vai haha

http://www.youtube.com/profile?user=SteveVaiHimself#p/u/20/tyCRSZjtYBI

2010-01-21 @ 19:39:49
Postat av: liten

Om jag säger att ni är lite grann som Eva och efva, fast för en yngre generation...vad säger ni då?

2010-01-21 @ 19:45:19
Postat av: Fredrika, igen:P

Kom på två frågor till!

Tuggar ni mycket tuggummi?

Tycker ni att Neytiri i Avatar är snygg?

2010-01-21 @ 20:04:13
Postat av: Amanda Forsström

Var ni duktiga i skolan? :P

2010-01-21 @ 20:15:29
Postat av: alma

Det är fredagskväll, vad lagar ni för mat?

2010-01-21 @ 20:44:12
Postat av: Anonym

Vad gör ni helst en helt ledig dag?

2010-01-21 @ 20:54:15
Postat av: NADINE

vilka var det som låtsades ha/hade en hemliga romans på videoinlägget på tv4-bloggen, vilka låg där under täcket egentligen ^^



vilken är marys favorit musiktidning?



har ni ungefär samma klädstil? välj ett favoritplagg var!



ni är underbart fina tillsammans :)

massa kramar!!

2010-01-21 @ 20:56:04
Postat av: nina malmö

Al, när började du spela sporten du går på? kommer inte ihåg vad den heter för tillfället haha...



Mary, du skrev något i en komentar att dreadsen inte går att ta bort? Missuppfattade jag det eller måste man alltid ha kvar dem om dem en gång funnits där?



Puss på er, ni gör min dag!

(har för övrigt haft i lie i huvudet 5 dagar i sträck nu.... börjar bli lite väl mycket haha! fast skulle inte kunnat ha en bättre låt på hjärnan så länge ;) )

2010-01-21 @ 21:13:31
URL: http://sonice.devote.se
Postat av: Anonym

Ojojoj vad med frågor!! Hoppas ni inte dör av en till för här kommer den!;)

när ni träffades för första gången så sa ni ju att det var kärlek vid första ögonkastet, och då undrar jag liksom hur ni visste att den andre gillade dig. Det måste vara extra svårt om man är kär i en tjej för det är kanske inte så enkelt att veta om den man är kär i också är lagd åt det homosexuella hållet. Eller? Jag är förvirraaaad..!! Tacksam för svar :)

kram!!!

2010-01-21 @ 21:29:00
Postat av: Anonym

hei. mitt namn e hemligt. jag har ligget brevid Mariette, vi tafsade på hinannan minst fem gångar.. i halmstad. mens ni var tilsamans. vaffår då då`?

kommer det noen kula låter snart?

kramis från mej til er.

2010-01-21 @ 21:29:22
Postat av: Anonym

sorry, det var ett riktigt dåligt skämt! Det var rent önsketänkande. Jag skulle inte lägga upp den! hoppas ni ser humorn! :)

2010-01-21 @ 21:35:32
Postat av: bells

nynnar på dina låtar hela tiden mariette. Man har ju hört att de som sätter sig är de låtar som är de bästa! tack för att du skapar så fin musik! :)

2010-01-21 @ 22:47:28
URL: http://bellyuh.blogg.se/
Postat av: Anonym

har ni sätt twilight? visst är dom snygga ;)

2010-01-21 @ 22:49:21
Postat av: emmaj

1. Vad är det roligaste ni har upplevt tillsammans?

2. Om någon av er vann 1 miljon, hade ni delat på pengarna då?

3. Mariette, sparat du allt du har fått eller får av dina fans?



Kraam och hoppas allt é bra med er :)

Och grattis i förskott Mary!

Ses den 6/2.

2010-01-21 @ 23:08:04
URL: http://eemmajoohansson.devote.se
Postat av: Fredrika

Mary, när ni är i stockholm, kommer du spela någon stans där vi under 18 också får se/höra/träffa dig?

Längtar efter dig så mycket att det gör ont!

kram!

2010-01-21 @ 23:51:05
Postat av: Anonym

Alisa har du några nakenfoto på Mariette?

om inte vill du köpa några?

haha Monty Python skämt

2010-01-22 @ 10:52:20
Postat av: Fredrika

Vilka är era favorit TV-program?

2010-01-22 @ 11:35:13
Postat av: Emma

Hej på er! Följar era bloggar slaviskt :P

Mary, kan du komma till Gävle och spela?

Jag har önskat dig till Peace & Love, så om de frågor får du svara ja, hehe :) Skulle du vilja spela där?

Vad jag förstår så handlar My Desire om er, kan ni inte berätta lite om den?

Älskar dina tavlor Alisa, jag blev så inspirerad när jag såg dem! All kärlek till er, två underbart vackra människor!! Tack för att ni finns!

2010-01-22 @ 12:21:27
URL: http://nusak.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Vem av er klarar av att göre flest armhävningar?

Vad handlar Calling om?

2010-01-22 @ 14:53:32
Postat av: Anonym

kan du inte filma mariette när hon spelar sköna låtar på gitarren och sjunger o lägga ut på youtube? så jag kan lägga ut det på min blogg sen, och inpirira andra till o lyssna! :D gogogo

2010-01-22 @ 15:45:07
Postat av: Sophie

Haha aldrig för sent att ställa frågor! ;) Jo Alisa, hur många gånger (ungefär) röstade du på Mariette varje fredag i idol?

Vem av er är mest ordningssam? Alltså städa osv. hemma i lägenheten

2010-01-22 @ 17:04:33
Postat av: Felicia

Vad tycker du om Calle?

Och vad tycker du om Mariette och Calles "förhållande"?



Ni är bäst!

2010-01-22 @ 17:28:12
Postat av: Anonym

kan vi få se en duett med er två i ett videoinlägg? :D

2010-01-22 @ 17:39:46
Postat av: Maria

Hej Alisa och Mariette!

Hoppas det inte är för sent att ställa frågor. Här kommer några i alla fall:

* Vilka fotbollslag håller du på(i Sverige/utomlands)?

* Vilka favoritspelare har du (förutom Zlatan)?

* Vad har du för andra fritidsintressen/hobbies föruom sport och konst?

* Har ni några favoritserier på TV som ni gärna ser på eller hinner ni inte se så mycket på TV? (Ni kanske har roligare saker för er? :)

* Har du några favoritfilmer att rekommendera?

* Vilken musik lyssnar du helst till (favoritartister/favoritlåtar - förutom MaryJet då såklart :)

* Är det någon konstnär som inspirerar dig och vad använder du för material och färg när du målar? (dina tavlor är verkligen häftiga med mycket liv och själ i sig - jag gillar också att måla, har tyvärr inte hunnit med så mycket på sistone, men man blir ju inspirerad när man ser dina verk).

* Vad har du och Mariette för bra/mindre bra sidor?

* Hur ser arbetsfördelningen ut hemma hos er?

* Kan du spela något instrument (om inte - försöker Mariette lära dig att spela gitarr och gillar du det i så fall)?

* Mariette är tydligen UNO-fantast. Vilka sällskapsspel tycker du är roligast?

* Gillar ni fotografier/att fotografera?

* Vilka förebilder har ni?

* Var ni och såg på premiäravsnittet av Let's Dance? Jag tyckte jag såg er i publiken men jag kan ju ha sett fel.

Sedan vill jag bara tacka er för att ni gör så mycket för oss fans med era bloggar och all tid ni tar er för vår skull. Det betyder så mycket!

Grattis på födelsedagen i förskott Mariette!(När fyller du år Alisa?)Hoppas spelningen i Stockholm går bra och ha det så bra båda två!

2010-01-22 @ 18:08:51
Postat av: Anonym

Har någon vav er varit i Stenungsund någon gång?

Vill du komma hit och uppträda? :D

2010-01-23 @ 00:59:39
Postat av: Sophie

Var är musikvideon till Fade Out inspelad och vem skrev manuset?

Hur reagerade din familj när du skaffat dreads? Hade du berättat för dem eller var det "impuls"?

Vad är "Mary-go round" får något? Fattar inte riktigt!

2010-01-23 @ 08:59:44
Postat av: Emma Pettersson!

Hejhej, Världens finaste människor <3



Frågor till er båda;



1. Har ni någon favorit åkattraktion på Liseberg? :)

2. Hårdrock eller Rnb?

3. Vilka språk kan ni?

4. Tycker nån utav er att "Long walk home" med Bruce Springsteen är bra? det tycker i alla fall jag!



5. Hur lång är du Alisa? :)

6. Och Mary, har du någon favorit låt med Peter Gabriel?

7. Vad handlar den fantastiska låten "Calling" om?



Kram på er, NI ÄR UNDERBARA <3<3<3<3<3

2010-01-23 @ 09:01:45
Postat av: Anonym

Tycker ni att humorserien "Mia och Klara" är rolig? :D

2010-01-23 @ 09:34:41
Postat av: SM

Hur gör ni när ni videobloggar? Har ni "manus" eller improviserar ni?

2010-01-24 @ 09:49:19
Postat av: Fredrika

Vad äter ni vanligtvis till frukost?:P

<3

2010-01-24 @ 12:13:53
Postat av: Bara jag!

Hur långt tid tog det från att ni blev tillsammans tills det att ni flyttade ihop?

2010-01-24 @ 18:57:19
Postat av: Anonym

Shit..! Jag läste nyss igenom typ alla frågor och jag var bara tvungen att påpeka att det är någon "kommenterare" som har riiiiktigt dålig humor...!? Hah! Förlåt men sån't som den personen skrev lär faktiskt inte ens vara kul om man fattade skämten..?!

2010-01-26 @ 19:09:17
Postat av: Kajsa

Har ni någon dålig vana? isånna fall vad?



Puss och kram på er!! <3 <3

2010-02-01 @ 14:32:22
Postat av: Barabecca

konstiga frågor..



húr kära är ni från 0-1000?



vad gillar ni för sporter?



har ni blivit fulla?



gillar ni godis?



var du nervös när du sjöng i idol?



gillar du smycken?



puss och kram becca

2010-02-20 @ 23:44:00
URL: http://baarabecca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0